לפני חודשים ספורים עמדנו יחד במאבק נגד הקמת תחנת כוח על גז בלב המועצה. לא משום שאנחנו מתנגדים לאנרגיה. להפך. אנחנו יודעים שמדינת ישראל זקוקה ליותר אנרגיה, ושגם אנחנו, במרחב הכפרי, צריכים להיות חלק מהפתרון.

כבר שנתיים שאנחנו חלק ממאיץ האנרגיה של משרד האנרגיה – ואנחנו מאמינים ומקדמים דרך אחרת.
דרך שמייצרת אנרגיה נקייה במקום מזהמת.
דרך שמחזקת את החקלאות במקום לפגוע בה.
דרך ששומרת על השטחים הפתוחים במקום לכסות אותם.
ודרך שמתחילה קודם כל בהקשבה לציבור.
השבוע עשינו עוד צעד בדרך הזו. עשרות תושבות ותושבים הגיעו להשתתף במפגש שיתוף הציבור בנושא עתיד האנרגיה במועצה האזורית גזר.

במפגש הוצגה ההתקדמות של המועצה בתהליך המעבר לאנרגיה מתקדמת, התייעלות אנרגטית, חוסן אנרגטי וטעינת רכבים חשמליים - התחומים שהוגדרו על-ידי התושבים בשיתוף הציבור לפני שנתיים כמיקוד למועצה. 

בנוסף, החלה המועצה בתהליך הקמת מרכז ידע ויישום לאנרגיה מקיימת, אשר צפוי לשמש מוקד מקצועי לייעוץ, הכוונה ותמיכה עבור תושבים, חקלאים, עסקים ומוסדות יישוביים במעבר לאנרגיה מקיימת.
את הערב פתחה ראשת המועצה, רותם ידלין, שהציגה את חזון המועצה בתחום, וסקרה את העשייה הענפה שקודמה בשנתיים האחרונות. 

לאחר מכן התקיים שיח במסגרת פאנל מומחים, אשר עסק באתגרים ובהזדמנויות בתחום האנרגיה המתקדמת. בהמשך התקיימו דיונים בשולחנות עגולים, שבהם לקחו המשתתפים חלק פעיל והעלו רעיונות, שאלות וצרכים במגוון נושאים:
* אגרו-וולטאי - שיתוף לקראת פרסום מדיניות המועצה לציבור. 
* פאנלים סולאריים ואגירת אנרגיה בבתים פרטיים, מבני משק ומבני ציבור - איך עושים את זה נכון.
* מרכזי חוסן ואגירה מועצתיים ויישוביים - התייחסות סביבתית ובריאותית  
* התייעלות אנרגטית
* עמדות טעינה לרכבים חשמליים

המפגש היווה אבן דרך משמעותית בתהליך מעבר המועצה לאנרגיה מקיימת. האחריות שלנו אינה רק לייצר יותר אנרגיה, אלא לייצר אותה נכון - כך שתשרת את ביטחון האנרגיה של ישראל, תחזק את החקלאות, תשמור על השטחים הפתוחים ותזכה באמון הציבור.
בדיוק כפי שהמאבק בתחנת הכוח לימד אותנו שכוחו של ציבור הוא בהשפעה על העתיד, כך גם המעבר לאנרגיה מתחדשת יצליח רק אם נבנה אותו יחד.

תודה לאלעד לוי, סגן ראשת המועצה, שמוביל את תחום האנרגיה במועצה יחד עם צוות היחידה הסביבתית, החברה הכלכלית והוועדה לתכנון ובנייה; ותודה מיוחדת לכל התושבים, אנשי המקצוע, השותפים והמרצים שהגיעו, השתתפו, שאלו, שיתפו ותרמו מהידע והניסיון שלהם. 
האנרגיה, המעורבות והרצון המשותף לקדם שינוי הורגשו היטב לאורך כל הערב, ואנחנו ממשיכים קדימה יחד.